tirsdag 25. oktober 2022

Pussing av ny vegg

Koordinater og fører kommer når veggen er ferdig. 

Fant en fin stein for noen uker siden mellom et stisystem nord for Solbergvann. Ofte lønner det seg å se på formasjoner og terreng når man leter etter potensielle buldre, mye kan dukke opp der man minst venter det. Tar også alltid bilde og legger de inn på GPSen for ikke å glemme hvor de er. Veggen jeg fant var ikke stor, men jeg så raskt at det ville kunne bli tre fine linjer. Sist fredag dro Bent og jeg ut til tross for fuktig vær, vi hadde tre upussede objekter i kikkerten og valgte denne.


Slik så Droneveggen ut da jeg fant den.




Etter noen timers pussing var den noenlunde renset, men mye fuktighet i mosen gjorde at buldringen ble en sleip og glatt opplevelse. Er veggen for våt skal man ikke rense den. Det som skjer er at jord og mose smøres utover og jobben må gjøres en gang til når det tørker. Vi var heldigvis på riktig side av vått, og holdt på til mørket kom, da hadde vi fått gått venstre og høyre linje. 


Pussing av stein tar tid


Jeg dro tilbake søndag for å prøve meg på senterlinja, det var lett yr men betydelig tørrere enn fredag. At det skulle begynne å regne etter noen timer var ikke meldt, så endelig gradering får vi vente med til vi får tørr stein. 


Tørt var det ikke



Førstebestiging av høyre linje



Det gikk med endel kalk


Veggen ligger åpent og vestvendt til med bålplass for og bør tørke raskt etter regn. I motsetning til flere av de vi har pusset i det siste er det mobildekning her, altså vil Gryttr funke. Landinga er jevnet ut og det holder lenge med en vanlig matte.




Denne ble slettes ikke verst















 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar